Knocked Up

Flere ulike individer jeg har kjennskap til har snakket pent om denne filmen, og siden det er snakk om individer som ikke ligner så veldig mye på hverandre borget det for kvalitet. Personlig har jeg ikke sånn utrolig stor sans for den nye amerikanske komedie-bølgen med manusforfatteren og produsenten Judd Apatow i spissen, men filmene i denne kategorien (hvis den i det hele tatt eksisterer) har vært sånn tålelig grei underholdning. «Knocked Up» faller i mine øyne glatt i samme kurv som de lignende filmene jeg har sett. Filmen forsøker å blande komedie med drama, et grep som jeg også tidligere har uttrykt skepsis til. Den er hverken hysterisk morsom eller en interessant fortelling, noe som gjør at den faller mellom to stoler i mine øyne. Den mannlige hovedpersonen er i bortsett fra de siste ti minuttene gjennomført ufyselig, noe som ødela en del for meg. Filmen kunne ha blitt en sjarmerende liten dramafilm hvis en del av komedien hadde blitt tonet ned. På tross av alt dette er ikke filmen helt verdiløs da jeg fant noen av karakterene og scenene genuint morsomme. Det hele blir dessverre altfor ujevnt, derfor ender jeg opp på: terningkast 3.

(Jeg ser nå at anmeldelsen glatt kunne ha glidd inn i «God Kveld Norge», men jeg er ikke i stand til å prestere bedre i dag. Beklager.)

Legg igjen en kommentar

