Angels and Demons

Jeg hadde ikke så veldig høye forhåpninger til denne filmen etter etter at «The Da Vinci Code» ble noe av en skuffelse i mine øyne. Jeg har lest begge bøkene og jeg synes det var underholdende saker, filmene klarer dessverre ikke å overføre bøkenes sterke sider i god nok grad. I likhet med «The Da Vinci Code» sliter «Angels and Demons» med å overføre intensiteten og spenningen fra boken. Så selv om skuespillet, regien og scenografien er god nok, blir filmen aldri spennende nok i mine øyne. Den sliter voldsomt med tempoet og virker overilt, noe som igjen fører til at jeg ikke ble sugd inn i det som skjedde på lerretet. Likevel synes jeg filmen er noe mer balansert og vellykket enn forgjengeren uten at jeg klarer å sette fingeren på noe konkret. På tross av en viss underholdningsverdi er uansett denne filmen et eksempel på noe som kunne vært så mye bedre; terningkast 3.

Legg igjen en kommentar

