Star Trek

Så lenge jeg kan huske har jeg sett på «Star Trek»-universet som en slags fattigmanns utgave av «Star Wars». Imidlertid ble jeg ganske raskt fengslet av trailerne for den nye «Star Trek»-filmen, men i vanlig Marcus-stil evnet jeg ikke å komme meg på kino for å se den. Nå har jeg sett den og jeg må si at jeg ble positivt overrasket. Jeg syntes at filmen var underholdende og engasjerende hele tiden, noe som resulterte i at tiden gikk utrolig raskt. Visuelt sett var filmen stilfull med imponerende spesialeffekter og solid regi. Skuespillerne gjorde stort sett en god jobb og de klarte å skape ulike personligheter på imponerende kort tid. Personlig likte jeg også musikken godt.

Det eneste problemet med filmen er plottet. Historien har «innledning» skrevet over hele seg, noe som forsåvidt er greit nok med tanke på at det kommer minst en film til. Antagonisten er dessverre rimelig nærme å være patetisk og motivasjonen bak hans handlinger blir altfor dårlig skildret. Dette er synd siden de andre delene av filmen er såpass tilfredsstillende. Merkelig nok kan filmen i mine øyne bli bedre når den settes i sammenheng med en oppfølger, men det får tiden vise. Uansett synes jeg dette var en gjennomført underholdende film som jeg vil anbefale til de som mot formodning ikke har sett den ennå; terningkast 4.

Legg igjen en kommentar

