Status 179 dager etter

WordPress har flere morsomme statistikk-funksjoner innebygd, blant annet antall visninger, hvem som har linket til bloggen, søketermer som gjør at bloggen dukker opp i søkemotorer osv. Det viser seg at jeg i løpet av helgen passerte 500 visninger siden opprettelsen 21. mai. Ettersom det er 179 dager siden skulle det tilsi 2,8 visninger per dag. Selv om dette tallet indikerer at jeg ikke er i direkte konkurranse med folk som Perez Hilton, Blondinbella og Belle de Jour, så må jeg si at det er overraskende høyt. Månedsvisningene har gradvis oppover med en liten knekk i september og en soleklar topp i oktober med 190 visninger, mer enn seks per dag i snitt. Den mest besøkte dagen til nå var lørdag den 10. oktober, dagen etter at jeg skrev mine meninger om Nobelprisutdelingen. Ikke overraskende er også denne posten den mest leste med god margin. Jeg håper at jeg vil klare å bidra med ting som folk synes er noenlunde interessant også i fremtiden.

2 kommentar to “Status 179 dager etter”

  1. Runar Says:

    «Den mest besøkte dagen til nå var lørdag den 10. oktober, dagen etter at jeg skrev mine meninger om Nobelprisutdelingen. Ikke overraskende er også denne posten den mest leste med god margin.»

    Er virkelig god ide du hadde der Marcus.

  2. Øyvind Says:

    Ikke overraskende pga. følgende:
    1. Det er arti å lese dine meninger fordi du kan det du snakker om.
    2. Runar postet en link til din nobel kommentar i statusvinduet sitt på facebook og skrev under at «Marcus bidrar med interesant innspill i nobel diskusjoen». Hvis du klarer å observer hvor de ulike pesonene kom ifra vil det nok være mange som først så det på face forså å klikke seg videre.

    Kan være noe å tenke på i fremtiden hvis du vil nå enda flere med bloggen din. 🙂

Legg igjen en kommentar

