Oceans Thirteen

oceans_thirteen

Oceans-filmene har alltid vært noe spesielle. Første film i serien, «Oceans Eleven», var en remake av en film med samme navn fra 1960 med Frank Sinatra, Dean Martin og Sammy Davis jr. Filmen var spekket med stjerner og forsåvidt vellaget og underholdende. De forsøkte å gjenta suksessen med «Oceans Twelve» tre år senere, men den var i mine øyne langt mindre vellykket. Likevel valgte jeg å gi «Oceans Thirteen» en sjanse.

Det er egentlig ikke så veldig mye interessant å si om denne filmen. Det er forsåvidt fortsatt morsomt å se diverse superstjerner boltre seg i hverandres nærvær, men det er mye som halter. Vitsene er dårligere og historien er noe svakere enn tidligere og hele prosjektet lider av manglende oppfinnsomhet og lidenskap. På den andre siden er det uforpliktene, velprodusert underholdning, noe som redder filmen fra total meningsløshet. Jeg gir den derfor terningkast 3.

2 kommentar to “Oceans Thirteen”

  1. Solveig Says:

    Av de tre filmene er oceans eleven i følge meg best:)

  2. annikken Says:

    Hei Marcus!!

    Fin blogg, og jeg må bare stemme i med Hege og si at du er veldig flink til å skrive. Jeg sporer en litt mer seriøs tone her, enn i min;)

    Ang filmen var selvfølgelig den første (oceans 11) best. Nå er det riktignok bare den filmen av de tre jeg har sett, men som vi alle vet, er alltid den første best av filmer i en serie. Lurer på hvor lang tid det går før vi har oceans twenty-two her…

    Og når skal du anmelde Harry Potter? Det gleder jeg meg til:)

Legg igjen en kommentar

