Made by Norway

Mange har sikkert fått med seg denne påkostede Aker-reklamen som surrer og går på TV2 for tida,  personlig er jeg svært svak for slik norsk hardhaus-patriotisme. Reklamen er regissert av Erik Poppe, med musikk av svenske Johan Söderqvist og en feilfri fremførelse av Ivar Aasen-diktet «Nordmannen» av skuespiller Anderz Eide. Kan det gjøres stort bedre? Jeg er fortsatt litt usikker på hvorfor Aker sender slike reklamer (Gullfisk-vinneren «Nøtteknekker» fra 2005 var det første eksempelet), det er mulig de ønsker å skape større respekt for industrien hos det norske folk eller noe sånt.

Én kommentar to “Made by Norway”

  1. Runar Says:

    Usikker på den virkelige baktanken selv. Må likefullt medgi at jeg ofrer det ikke mange tanker. Jeg ser på produktet. Jeg er som deg også svært svak for slik norsk patriotisme. Men med en slik fremføring og slikt stemningsbilde så gir jeg litt pokker. La det være en reklame, la det være patriotisme, la det ha så mange baktanker det bare ønsker. Alt jeg vet er at jeg heller ser slike Aker mastodonter enn alt det andre søplet som ruller og går på TV2.

Legg igjen en kommentar

