In Bruges

in_bruges

Noen synes kanskje jeg er en gavmild faen når det kommer til å gi filmer terningkast. Forklaringen er den at jeg ofte gjør mitt beste for ikke å ende opp med å se noe jeg vil synes er en dårlig film. Noen ganger får man imidlertid ikke det man forventer eller håper. Dette må kunne sies å være tilfellet for «In Bruges». For det første presenterer denne filmen den kjedeligste og mest uinteressante begynnelsene jeg noensinne har sett. Jeg forventer for all del ikke at hver film skal starte som en James Bond-film, men det får være måte på. Deretter havner filmen i samme klemma som Burn After Reading, nemlig det å forsøke å kombinere svært alvorlige temaer med komedie. Som nevnt fungerer dette dårlig på meg. De komiske elementene fungerer likevel godt innimellom, noe som resulterer i en håndfull genuint morsomme og minneverdige sitater. Jeg liker også hvilken rolle byen Brügge (Bruges på engelsk) har som setting og viktig del av historien, selv om også dette kunne ha vært gjennomført bedre. Alt i alt var dette en filmopplevelse under par for meg som likevel ikke var helt bortkastet på grunn av de få men klassiske høydepunktene; terningkast 3.

Legg igjen en kommentar

