Frost/Nixon

frost-nixon-2

Jeg fortsetter med å se filmer jeg nylig har gått glipp av på kino. Frost/Nixon handler om de legendariske intervjuene av Richard Nixon etter at han gikk av som president 9. august 1974 etter avsløringen av Watergate-skandalen. Jeg synes dette var en vellagd film uten at den gjør noe særlig ut av seg. Så vidt jeg har skjønt det er den stort sett tro med slik hendelsene foregikk og blir derfor nesten dokumentarisk i formen. Stilmessig minner den meg derfor litt om The Queen, og det er ikke bare fordi Michael Sheen har hovedrollen i begge. Alt i alt synes jeg dette var en trivelig opplevelse, men som kanskje ikke ga et varig inntrykk: terningkast 4.

Legg igjen en kommentar

