The Curious Case of Benjamin Button

benjamin-button

Fikk endelig sett denne filmen i går og den skuffet i alle fall ikke meg. Den er noe treg i formen, men jeg synes ikke det gjør så mye når den er såpass vellagd. En slik type film er svært avhengig av at man ender opp med å bry seg om menneskene i den, noe jeg gjorde. Mye av æren for dette ligger hos hovedrolleinnehaverne Brad Pitt og Cate Blanchett, to skuespillere jeg har svært stor sans for. Regien er stram, musikken glir godt sammen med handlingen og historien er original og interessant. Mange mener at denne filmen minner om Forrest Gump, noe jeg må si meg enig i, selv om handlingen er svært forskjellig. Likhetene kommer først og fremst fra de stadige hoppene i tid og at historien knyttes til USAs utvikling i det 20. århundre. The Curious Case of Benjamin Button når imidlertid ikke helt opp til Forrest Gumps nivå, og jeg vil derfor gi den terningkast 5.

Legg igjen en kommentar

